|
Marş Sistemi
Marş sistemi motora ilk hareketi verir. Parçaları: 1-akü, 2-kontak anahtarı, 3-marş motoru, 4-volan dişlisidir. 5-Marşa basıldığında marş motorunun bediks dişlisi volanın üzerindeki dişlilerle kavraşır ve volanı döndürür. 6-Volan da krankı döndürerek, motora gerekli ilk hareketi verir. 7-Marş durumunda marş motoru hiç dönmüyorsa: a- akü bitik, b- akü kutup başları gevşek, c- akü kutup başları oksitli, d-marş otomatiği arızalı, e-marş motoru sargıları arızalı ya da sigortası atık olabilir. 8-Motor çalışırken marş yapılırsa volan dişlidi, marş motoru ve marş dişlisi zarar görür. 9-Marşa basıldığında marş motoru dönmez, korna da çalmaz ise sorun aküde-kutup başlarında olabilir. 10-Akü başka bir aküyle takviye yapılacaksa her iki akünün (+) kutup başları (+) kutup başlarıyla, (-) kutup başları ise (-) kutup başlarıyla birleştirilir. Her iki akünün de voltajı aynı olmalıdır. 11-Dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılmaz. 12-Marşa basma süresi 10-15 saniyedir. Fazla basılırsa akü biter. 13-Marş yapıldığında tık diye bir ses gelip, marş motoru çalışmıyorsa akü kutup başları gevşek olabilir. 14-Vantilatör kayışı hareketini volant kasnağından alır ve pervaneyi -devirdaim pompasını- şarj dinamosunu çalıştırır. Kayış koparsa vantilatör pervanesi - devirdaim pompası ve şarj dinamosu hareket. |