|
Yakıt Sistemi
1-Benzinli motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu. 2-Dizel motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, besleme pompası, mazot filtresi, enjeksiyon pompası, enjektör, ısıtma kızdırma bujileri, yakıt göstergesi. 3-Hava filtresinin görevi, karbüratöre giren havayı süzmek ve ve sessiz emiş sağlamaktır. 4-Hava filtresinin tıkanmasını önlemek için basınçlı hava ile temizlemeliyiz. Öte yandan, hava filtresi tıkalı olan motor zengin karışımla çalışır. Filtre yine de temzilenmeden motor hala çalıştırılırsa motor boğulur. 5-Karbüratör, emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur. Benzin-Hava karışımını ayarlar. Karbüratörün karıştırma oranı 1/15'tir. 6-Jikle devresinin görevi, soğuk havalarda motorun çabuk çalışmasını sağlamaktır. Jikle devresi karbüratörde bulunur. Jikle kelebeği, karbüratörün hava giriş deliği önünde bulunur. 7-Yağ filtresi yağı süzer ve temizler. 8-Silindir içindeki yanmış gazlar egzost manifoldu ile dışarı atılır. 9-Egzost susturucusu, basınçlı olarak çıkan yanlış gazların sesini azaltır. Eğer aracın egzostundan fazla ses çıkıyorsa susturucu patlak olabilir. 10-Supap ayarı, en önemli motor ayarlarından biridir. Soğuk ve sıcak ayar olarak ikiye ayrılır. 11-Bir aracı kış şartlarına hazırlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kışlık pozisyona almak ve otomatik jikle kışlık pozisyonuna çevirmektir. 12-Araçta yakıt ikmali yapılırken motor stop edilir. 13-Ayağımızı gaz pedalından çeksek bile motorun hala çalışmasını sağlayan devre rölanti devresidir. 14-Yakıtın içinde toz-su-pislik vs. varsa motor tekleyerek çalışır. 15-Yakıt sistemi ayarlarından biri rölanti ayarıdır. 16-Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına sonuna kadar basılarak marş yapılır. 17-Motor ısınıca stop ediyorsa karbüratöre de bakılmalıdır. 18-Araç kulanırken yakıt tasarrufu için hava filtresi temizlenmeli, 19-Karbüratör ayarları yapılmalı, 20-Jikle devresi açık unutulmamalıdır, 21-Rölanti yüksek olmamalıdır, 22-Eskimiş bujiler temizlenmelidir 23-Lastik hava basınçları normal olmalıdır, 24-Fren ayarları sıkı olmamalıdır, 25-Uygun viteste gidilmelidir, 26-Debriyaj kaçırması olmamalıdır, 27-Saatte 90/100 km hızın geçilmemesi gerekmektedir. 28-Aracın fazla yakıt yaktığını anlamak için eksozuna bakılır. Eğer egzost rengi siyahsa fazla yakıt yakıyor olabilir. |