Işık Sürücü Kursu


Motor ve Araç Tekniği
Ateşleme Sistemi
Yakıt Sistemi
Yağlama Sistemi
Soğutma Sistemi
Marş Sistemi
Şarj Sistemi
Aydınlatma ve İkaz Sistemi
Güç Aktarma Organları
Lastikler
Frenler
Ön Düzen Sistemi
Süspansiyon Sistemi
Bakımlar
Dizel Motora Ait Bazı Bilgiler

Yakıt Sistemi


1-Benzinli motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu.

2-Dizel motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, besleme pompası, mazot filtresi, enjeksiyon pompası, enjektör, ısıtma kızdırma bujileri, yakıt göstergesi.

3-Hava filtresinin görevi, karbüratöre giren havayı süzmek ve ve sessiz emiş sağlamaktır. 4-Hava filtresinin tıkanmasını önlemek için basınçlı hava ile temizlemeliyiz. Öte yandan, hava filtresi tıkalı olan motor zengin karışımla çalışır. Filtre yine de temzilenmeden motor hala çalıştırılırsa motor boğulur.

5-Karbüratör, emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur. Benzin-Hava karışımını ayarlar. Karbüratörün karıştırma oranı 1/15'tir.

6-Jikle devresinin görevi, soğuk havalarda motorun çabuk çalışmasını sağlamaktır. Jikle devresi karbüratörde bulunur. Jikle kelebeği, karbüratörün hava giriş deliği önünde bulunur.

7-Yağ filtresi yağı süzer ve temizler.

8-Silindir içindeki yanmış gazlar egzost manifoldu ile dışarı atılır.

9-Egzost susturucusu, basınçlı olarak çıkan yanlış gazların sesini azaltır. Eğer aracın egzostundan fazla ses çıkıyorsa susturucu patlak olabilir.

10-Supap ayarı, en önemli motor ayarlarından biridir. Soğuk ve sıcak ayar olarak ikiye ayrılır.

11-Bir aracı kış şartlarına hazırlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kışlık pozisyona almak ve otomatik jikle kışlık pozisyonuna çevirmektir.

12-Araçta yakıt ikmali yapılırken motor stop edilir.

13-Ayağımızı gaz pedalından çeksek bile motorun hala çalışmasını sağlayan devre rölanti devresidir.

14-Yakıtın içinde toz-su-pislik vs. varsa motor tekleyerek çalışır.

15-Yakıt sistemi ayarlarından biri rölanti ayarıdır.

16-Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına sonuna kadar basılarak marş yapılır.

17-Motor ısınıca stop ediyorsa karbüratöre de bakılmalıdır.

18-Araç kulanırken yakıt tasarrufu için hava filtresi temizlenmeli,

19-Karbüratör ayarları yapılmalı,

20-Jikle devresi açık unutulmamalıdır,

21-Rölanti yüksek olmamalıdır,

22-Eskimiş bujiler temizlenmelidir

23-Lastik hava basınçları normal olmalıdır,

24-Fren ayarları sıkı olmamalıdır,

25-Uygun viteste gidilmelidir,

26-Debriyaj kaçırması olmamalıdır,

27-Saatte 90/100 km hızın geçilmemesi gerekmektedir.

28-Aracın fazla yakıt yaktığını anlamak için eksozuna bakılır. Eğer egzost rengi siyahsa fazla yakıt yakıyor olabilir.

 

 
Işık Sürücü Kursu Tüm Hakları Saklıdır © 2024
  Toplam Ziyaret : 1119877 Ortalama : 281.66 Kişi/Gün Bugün : 35 Kişi/Gün
Web Tasarım : Vizly.Com