|
Yağlama Sistemi
Yağlama sisteminin parçaları: 1-Karter-yağ pompası, 2-Filtre, 3-Gösterge, 4-Seviye çubuğu, 5-Yağ kanallarıdır. Motorda yağın bazı görevleri: 1-Sürtünmeyi azaltmak, 2-Aşınmayı önlemek, 3-Silindir ve segmanlar arası boşluğu doldurup sızdırmazlığı sağlamak, 4-Soğutmaya yardımcı olmak, 5-Aşınmadan dolayı oluşan pislikleri temizlemektir. Karterin önemli görevlerinden bazıları: 1-Motor bloğunun altını kapatmak ve yağa depoluk etmektir. 2-Araçta motor yağı kontrol edilirken kontak anahtarı kapatılır ve 4-5 dakika beklenir. 3-Yağ ölçümü yapılırken araç düz durumda olmalıdır. 4-Yağ seviyesi yağ çubuğuyla ölçülür, ve yağın seviyesi yağ çubuğunun iki çizgisi arasında olmalıdır. 5-Yağ seviyesi normalin çok altında iken motor çalıştırılırsa motor ısınır ve yanar. 6-Motor yağı değiştirilirken motor sıcak olmalıdır. 7-Motorlarda genellikle 20-50 W numara motor yağı kullanılır. 8-Motorun yağı karterin altındaki tapa açılarak boşaltılır. Yeni motoryağı ise süpap muhafaza kapağı üzerindeki kapaktan doldurulur. 9-Motor yağı ve yağ filtresi belli km'lerde mutlaka değiştirilmelidir. 10-Motorda yağ basıncı yoksa,yağ yok,filtre tıkalı,yağ pompası arızalı,ya da yağ müşiri arızalı olabilir. Motorun yağ eksiltmesinin sebeplerinden bazıları: 1-Karter contasının yırtılması, 2-sekman ya da silindirlerin aşınması, 3-karterin delik olması, 4-tıpadan yağ sızdırmasıdır. 5-Yağ yakan motorun eksoztundan mavi duman çıkar. 6-Marşa basılıp motor çalıştırıldığında yağ lambasının sönmesi gerekir. 7-Motor çalıştığı sürece yağlamanın olup olmadığı motor yağ göstergesinden takip edilebilir. 8-Motor çalışırken yağ göstergesinde anormallik görülürse motor hemen durdurulur. |